Nu m-am gandit niciodata la Berlin ca la o destinatie potrivita pentru familii – il percepeam ca pe un oras mare cu o istorie apasatoare, interesant de explorat in doi. Si asta am si facut. M-am dus acolo doar cu Bogdan (si Ema in burtica) la exact 25 de ani de la caderea zidului. Am stat trei zile, ne-am plimbat mult si m-am surprins des intreband: “aici i-ar placea si Anei, nu crezi?”. Ba in turnul televiziunii, ba la Ritter Chocoworld, ba in double-deckerul 100.

Mi-am amintit de asta zilele trecute cand am vazut in calendarul de la gradinita ca 30 noiembrie si 1 decembrie sunt libere. Mi s-a aprins beculetul: piete de Craciun, trebuie sa merg cu Ana la o piata de Craciun. Dar unde? Am explorat mai multe idei de orase faine pentru familii cu piete de Craciun: Barcelona, Viena, iar apoi am ajuns si la Berlin. Si-am inceput sa caut informatii, sa vad daca pe langa locurile stiute deja mai sunt si alte atractii pentru copii. Am gasit o gramada. Le astern aici, poate mai sunt si altcuiva de folos, iar daca aveti completari folositi cu incredere comentariile. Abia astept sa le citesc.

Sea Life AquaDom

Cred ca stiti deja ca fetele noastre sunt mari amatoare de acvarii. La Sea Life AquaDom se gaseste cel mai mare acvariu cilindric din lume care contine peste un milion de litri de apa, corali si sute de pesti colorati. Are 25 de metri inaltime si se poate vizita cu un lift care urca si coboara prin centrul lui. Pe langa asta, cei mici pot sa observe cum sunt hranite vietatile la anumite ore, pot vedea monstri marini demult disparuti sau pot atinge o stea de mare.

Turnul televiziunii

Tot lor le place sa urce – pe scari spiralate, pe trepte scartaitoare de lemn, cu lifturi, nu conteaza cum, urcat sa fie. Iar noua ne place sa vedem orasele in care ajungem de sus, asa ca turnul televiziunii e perfect pentru toata lumea. Data trecuta am rezervat si o masa la geam, in restaurantul panoramic. Mesele sunt puse pe o platforma care se invarte incet, incet si poti vedea Berlinul roata (panorama 360).

Reichstag – Berlinul vazut de sus

Un alt loc numai bun de admirat orasul de sus e Reichstag. Spre deosebire de turnul televiziunii, terasa panoramica si domul cladirii se pot vizita gratuit, cu o programare in prealabil. Vestea si mai buna e ca puteti face programarea asta online si scapati de griji.

reichstag_building
Photo by Avda/avda-foto.de

Plimbare cu autobuzul 100

Cand am fost la piata de Craciun din Dublin am descoperit ca Anei ii place foarte mult sa se plimbe cu autobuzele supraetajate. Si-n Berlin exista astfel de autobuze (si nu vorbesc de cele turistice de tip hop-on-hop-off), iar cel cu numarul 100 are o ruta foarte faina. Trece pe langa multe obiective turistice ca turnul televiziunii, Alexanderplatz, poarta Brandenburg, Reichstag si are capat de linie chiar langa gradina zoologica.

Tierpark Berlin

Ca veni vorba de gradina zoologica, in Berlin se gaseste cel mai mare zoo in aer liber din Europa. Stiti ca noi nu suntem fani si evitam pe cat posibil vizitele in astfel de locuri, dar va zic sa stiti. Oricat nu ne plac noua, cand mai ajungem fetele sunt foarte entuziasmate si nu inteleg inca de ce le tot zicem ca animalele ar trebui sa fie in libertate, nu in custi pentru distractia noastra.

Ritter Sport Colourful Chocoworld

O alta experienta de care ne-am bucurat si cred ca i-ar placea si Anei foarte mult a fost sa realizam propria ciocolata Ritter. Am ales daca vrem sa fie cu ciocolata cu lapte sau ciocolata amara, ne-am decis asupra ingredientelor (Bogdan a facut una super picanta) si in 5-10 minute am primit tableta personalizata. Unde mai pui ca acolo am baut si-o ciocolata calda delicioasa, iar despre fondue-ul cu fructe proaspete nu va mai spun. 🙂
impresii_berlin-6

Modellpark Berlin

Chiar daca e destul de departe de centru, as vrea sa ajung cu Ana la Modellpark. Si pentru cele peste 80 de modele in miniatura ale unor monumente celebre din regiune, si pentru parcul in sine care pare super zen si frumos aranjat. Din pacate de deschis publicului din aprilie pana in octombrie, insa daca ajungeti pe-acolo vara e bine de retinut.

Labyrinth Kindermuseum

In Berlin am vazut ca sunt multe, multe spatii de joaca interioare, insa Labyrinth Kindermuseum mi-a atras atentia pentru ca-i putin mai altfel decat clasicele piscine cu bile, hop-hop-uri si jucarii de interior. Au acces acolo copii intre 3 si 11 ani si daca vreti sa va faceti o idee mai clara despre ce se intampla acolo zic sa va uitati la pozele astea.
labyrinth_marktplatz

Science Center Spectrum

Se promoveaza ca un loc plin cu experiemente interesante pentru copii si nu numai, iar scorul de pe TripAdvisor pare sa spuna ca fac treaba buna. Noi l-am avea in vedere pentru zilele cu vreme rea cand am vrea sa stam cu fetele mai mult inauntru.

LEGOLAND® Discovery Centre Berlin

Tot pentru zilele alea ploaiase si urate e si LEGOLAND Discovery Center. Turul fabricii de Lego, o plimbare cu dragonul sau pedalatul prin biblioteca magica a lui Merlin sunt activitati distractive care sigur ii prind pe cei mici. Iar pentru cei foarte, foarte mici exista si o zona cu Duplo.

BONUS
Berlinul imi surade pentru un city break cu copiii si pentru ca are multe cafenele pentru familii – “Eltern-Kind-Cafe” – cu spatii de joaca pentru cei mici si personal obisnuit cu copiii. Am dat peste o lista cu multe astfel de locuri, poate va e de folos.

Oferta de iarna

berlin_hotel-holiday-inn-mitte

Si tot la capitolul poate va e de folos, am vazut un pachet city break pentru Berlin, cu trei nopti de cazare la Holiday Inn Mitte 4*. Hotelul are un spatiu de joaca interior, e vis-a-vis de-un parc cu loc de joaca exterior si se afla la cateva minute de mers pe jos de statia Gesundbrunnen. De-acolo mai faceti maxim 15 minute pana in Alexanderplatz. Bonus, plecarea e pe 1 decembrie (pica intr-o joi), zi libera deci nici nu trebuie sa va luati decat o zi de concediu (vineri) pentru un citybreak de patru zile. Si-aveti si un tur al pietelor de Craciun inclus.