Cand am intrebat-o pe mama daca nu vrea sa vina cu noi la mare, la Hotel Europa, a facut ochii mari. Pentru ea era hotelul ala care, alaturi de Rex, inainte de ’89 era accesibil doar celor sus pusi. Mi s-a parut amuzant ca acum, daca esti dispus sa platesti 85 de euro pe noapte, poti sa-ti rezervi o camera cu doar cateva click-uri. Mai auzisem de la cineva care fusese acolo ca atitudinea personalului lasa de dorit, insa lui Bogdan i-au placut foarte mult gradina, piscina, chiar si camerele. Urma sa stam doar o noapte, cat de rau putea sa fie? 🙂

N-a fost rau deloc. Am fost intampinati de o doamna zambitoare la receptie. In cinci minute aveam cartelele de la camere si toate informatiile necesare unui sejur fara surprize.

Camerele

Mama a stat intr-o camera standard de la etajul 7. Spatioasa, cu cada si panorama faina asupra Marii Negre. Singurul minus era balconul minuscul, parca nepotrivit cu cele patru stele ale hotelului.

Noi am stat intr-un apartament de la etajul unu. Aveam o terasa imensa, cu sezlonguri si suport de uscat prosoapele si costumele de baie. Patul era mai mult lat decat lung, cred ca incapeau doi adulti si doi copii fara probleme. Sufrageria era si ea spatioasa, in fiecare camera aveam televizor, iar la baie pe langa cosmeticele obisnuite am gasit crema de ras, after shave si sare de baie.

Restaurantul

Am luat cina si micul dejun in hotel. Mi-a placut ca am putut sa mancam pe terasa, insa meniul axat pe fruncte de mare si peste mi s-a parut putin cam piperat. Mai bine spus, raportul calitate-pret n-a fost cel mai bun. Pentru o masa buna (nimic extraordinar) cu o supa, paste, caracatita, trei pahare de vin si doua deserturi am dat 250RON.
Hotel Europa Eforie Nord-15 Hotel Europa Eforie Nord-16
De fapt, a fost ceva extraordinat: desertul lor special, preparat in fata noastra. Un cheesecake cu sos de fructe rosii (capsuni, afine, fragi si mure) flambate. Atat gustul, cat si tot procesul de preparare a meritat fiecare banut.
Hotel Europa Eforie Nord-20 Hotel Europa Eforie Nord-19
Hotel Europa Eforie Nord-22Hotel Europa Eforie Nord-21
Hotel Europa Eforie Nord-23
Micul dejun a fost demn de patru stele. Variat, cu oua pregatite in toate felurile, patru tipuri de branza, cereale, sana, iaurt, lapte, salata de fructe proaspete, etc.

Gradina si piscina

La capitolul asta, Hotel Europa mi s-a parut ca sta foarte bine. La ei am zacut pe cel mai confortabil hamac incercat pana acum, la umbra copacilor, cu o carte in mana. Piscina pentru adulti e mare, iar cea pentru copii e foarte aproape de spatiu de joaca. In caz ca cei mici se plictisesc de apa, tup in leagane.
Hotel Europa Eforie Nord-131 Hotel Europa Eforie Nord-8
Hotel Europa Eforie Nord-11 Hotel Europa Eforie Nord-14

Plaja

Fiind mai, inca nu era amenajata cu umbrele, sezlonguri si toate cele. De pe 1 iunie o deschid oficial. Asta nu ne-a oprit sa ne jucam in nisip, Bogdan a intrat si in mare. O mare neasteptat de calda pentru mai. Intrarea in apa nu e asa lina ca-n Mamaia, dar nici extrem de abrupta. Ana s-a multumit sa-si ude putin picioarele la mal, insa daca ar fi vrut sa inainteze ar fi putut face cativa pasi fara probleme.
Hotel Europa Eforie Nord-129Hotel Europa Eforie Nord-128
Hotel Europa Eforie Nord-3
Hotel Europa Eforie Nord-130Hotel Europa Eforie Nord-4

Facilitati pentru copii

Piscina pentru copii e de fapt mai mult piscina pentru bebelusi. Ana statea in picioare si-i ajungea apa pana sub piept. Pentru noi a fost perfecta, iar copilasii mai mari de pe-acolo se distrau in piscina mare care avea zone si cu apa mai mica, si zone cu apa de 2m, plus bara de care sa te tii in caz ca vrei sa stai in apa si nu stii sa innoti.

Langa piscina erau cateva jucarii de plastic, iar vreo 100 de metri mai incolo se afla locul de joaca. Pe langa spatiile astea in aer liber, in hotel exista o camera plina cu jucarii, carti de colorat, masinute si puzzle-uri. Incepand cu 1 iunie va fi acolo si o persoana care sa-i supravegheze pe cei mici.
Hotel Europa Eforie Nord-26Hotel Europa Eforie Nord-27
Hotel Europa Eforie Nord-25
Pentru ca voiam sa mancam in liniste, cei de la hotel ne-au gasit un baby sitter (70RON pentru 3 ore).  Trebuie sa vorbiti din timp pentru asa ceva si sa insistati daca nu vor din prima sa va ajute.

Ce mi-a placut

• apartamentul spatios, cu terasa mare si vedere la mare
  • Internetul care mergea ok si am beneficiat gratuit de el in apartament (contrar celor anuntate de booking.com)
  • gradina ingrijita cu cele doua super-hamace
  • facilitatile pentru copii
  • piscina mare

Ce nu mi-a placut

• raportul calitate-pret pentru pranz si cina a la carte
  • balcoanele minuscule de la camerele standard
  • faptul ca Bogdan a trebuit sa insiste la telefon pentru baby sitter (trecut la facilitati pe booking.com).

Trebuie sa recunosc ca desi am plecat la drum cu asteptari foarte mici, ne-am simtit foarte bine. M-as intoarce la Hotel Europa, asumandu-mi faptul ca vom servi pranzul si cina in alt loc. Pe de alta parte, nu stiu cum e in sezon. Acum, la final de mai, erau vreo 30-40 de oaspeti in total. Am avut impresia ca tot hotelul e al nostru, toata gradina, toata piscina si-a fost fain.

LATER UPDATE  – feedback de la Alexandru, tata de bebe Alexandra (7 luni), care a mers la Hotel Europa in iulie, anul asta.

Am ales sa mergem 2 nopti la mare la Hotel Europa. Am plecat duminica in jurul orei 11:30 si a adormit imediat ce am ajuns pe autostrada. Am ajuns in 2h:30min in fata hotelului si Alexandra a dormit aproape tot drumul.

La hotel totul a fost bine. Gradina hotelului e frumoasa si ne-am plimbat pe acolo cat a dormit Alexandra.

Ce nu a fost bine:
1. AC din camera care nu poate fi inchis. E centralizat.
2. Zgomotul pana in jurul orei 00:00 . Se auzea muzica de la barurile din jur.
3. Mancarea a la carte. Am ales in ziua a doua demipensiune , e mult mai bine.
4. De la hotel pana la plaja trebuie sa treci prin statiune. Urat traseu si obositor.

• Spatiu de joaca
  • Scaune de copii in restaurant
  • Izolare fonica
  • Gradina generoasa
  • Meniu copii
  • Personal prietenos cu cei mici
  • Piscina
  • Patut bebe

Aceste impresii sunt scrise ca urmare a vizitei noastre la Hotel Europa pe banii nostri, ca simpli parinti calatori, nu bloggeri. Toate review-urile din categoria Hoteluri child friendly respecta aceasta regula.