Solaris Kids Hotel Andrija a fost luminita de la capatul tunelului pentru vacanta noastra cu copiii in Croatia. Stiam un hotel super child friendly in zona Split – Zadar, insa preturile de la mijloc de iulie ne-au cam dat pe spate. Intr-un final, dupa multe cautari, am descoperit resortul Solaris cu un hotel special pentru familii care ne-a cucerit de la prima vedere.

Cum sunt camerele

Primul lucru care mi-a atras atentia la Hotel Andrija a fost designul camerelor. Stiti ca noi preferam sa stam in apartament cu doua incaperi separate printr-o usa, insa cand am vazut camera asta de familie asa luminoasa si fain decorata parca nu mi-a mai parut rau ca n-am gasit doua duble interconectate.

Pentru copiii mici paturile lor supraetajate nu-s prea practice. Chiar si cel de jos era destul de inalt cat sa-mi fie teama sa o las pe Ana sa doarma singura in el, iar cel sus chiar era la super inaltime. M-am urcat acolo de mai multe ori si m-a luat cu ameteala 🙂

Altfel, am avut foarte multe spatii de depozitare pe hol, o baie cu olita si taburet pentru copii, dus si balcon unde puteam sa ne intindem lucrurile ude sau sa stam la un pahar de vin dupa ce adormeau fetele.
impresii-solaris-andrija-croatia-1impresii-solaris-andrija-croatia-4impresii-solaris-andrija-croatia-3

Cum e mancarea

Am avut pachet cu demipensiune pentru ca era o diferenta infima intre asta si cel doar cu mic dejun. Si-asa am dat mai multi bani pe cazare (mergand in super sezon) decat ne doream, am zis ca poate facem economie la mancare. Din pacate mancarea mi s-a parut marele minus la Hotel Andrija.

Fiind super sezon si hotelul cu toate camerele pline, ca sa nu fie nebunie la masa in regim de bufet suedez existau doua serii. Unii mancau de la 18:30 si unii de la 19:30. Noi ne-am ales a doua serie in ideea ca o sa ne si plimbam si am prefera sa nu fim constransi sa ne intoarcem mai devreme la hotel doar pentru masa. Nu stiu cum era in prima serie, dar in a doua am avut parte de haos maxim. Nu mai erau farfurii, tacamari, mese debarasate. Cand in sfarsit reuseai sa te asezi, nu mai era mancare din anumite feluri si, daca erai norocos, asteptai sa mai aduca o tava. Daca mai aduceau, ca nu se intampla intotdeauna. Cand reuseai sa-ti iei si mancarea constatai ca toata nebunia asta a fost pentru ceva okish in cel mai bun caz. Eram tentata sa scriu ca aveau mancare de cantina, insa as fi nedreapta fata de unele cantine care chiar au mancare gustoasa. Si cu bauturile era alta distractie. Trebuia sa fii perseverent in a face semn chelnerilor. Cand in sfarsit ziceai ce vrei de baut trebuia sa ai ceva noroc sa-ti aduca bauturile inainte de a termina de mancat. Si toata aventura asta se petrecea seara, cand copiii sunt in general mai obositi si irascibili. Va dati seama ce era in restaurantul ala plin de familii cu strumfi. Pana la urma am renuntat sa mai merge la cina si-am mancat fie la restaurantul a la carte de langa plaja, fie prin alte orase/sate.

Ca sa nu zic ca a fost numai neagra situatia, un lucru mi-a placut la restaurantul hotelului: avea o zona pentru copii, cu mese si scaune mici, cu tacamuri si pahare de plastic si tavi cu mancare la nivelul copiilor. Gaseai acolo o selectie de mancare cu cele mai mari sanse sa fie pe gustul celor mici.

Hotelul ofera masa de pranz, contra cost, doar copiilor (in cadrul clubului pentru copii), insa in complex sunt mai multe restaurante a la carte. Noi am fost de mai multe ori la cel mediteranean, aproape de plaja si de hotel si acolo tot ce am mancat a fost foarte, foarte bun.
impresii-solaris-andrija-croatia-15
impresii-solaris-andrija-croatia-14

Cum sunt spatiile de joaca

In orice zona a hotelului am avut treaba fetele au gasit spatii special amenajate pentru cei mici. In camera masuta de langa pat era, de fapt, o mare tabla de joc. Langa receptia hotelului exista o casuta cu tot felul de jocuri si activitati pentru copilasii mai mari si o zona cu material moale si jucarii pentru cei mai mici. Foarte aproape de restaurant era un spatiu cu tobogan, bile si tot felul de forme de catarat. Langa piscina mare era si o piscina pentru copilasi cu un design foarte simpatic (nu semana a lighean, ca majoritatea) si umbra tot timpul zilei. Unde mai pui ca in resort era si-un aquapark potrivit pentru toate varstele. Ieseam din hotel, mergeam trei minute si hop balaceala maxima.

La capitolul asta pur si simplu n-am de ce sa ma plang. Mi-a placut foarte mult si atmosfera relaxata, si starea in care erau jucariile si spatiile de joaca si, per total, ne-am simtit atat de bine incat am uitat de minusul cu mancarea.
impresii-solaris-andrija-croatia-6impresii-solaris-andrija-croatia-8impresii-solaris-andrija-croatia-12
impresii-solaris-andrija-croatia-11impresii-solaris-andrija-croatia-27impresii-solaris-andrija-croatia-10
impresii-solaris-andrija-croatia-29

Clubul copiilor si babysittingul

Foarte bine mi s-a parut ca stau si la capitolul servicii pentru copii, nu doar la dotari. Hotelul ofera gratuit un club pentru copii de 3+ ani, iar in afara programului sau pentru cei mai mici se pot aranja ore de babysitting.

Spre rusinea mea habar nu am cum arata clubul pe interior caci am lasat-o pe Ana doar de doua ori si de fiecare data am aranjat sa aiba si Ema babysitter ca sa stea impreuna. Asa ca ne intalneam cu persoana responsabila la receptie, le prelua pe amandoua si ni le aducea la ora stabilita tot la receptie.

Mi s-a parut foarte dragut ca atunci cand am solicitat prima data babysitting pentru ambele fete, coordonatoarea echipei de supraveghetori mi-a zis ca in intervalul respectiv Ana poate sa stea, gratuit, la club si n-are rost sa platesc pentru ea. Iar ca sa stea impreuna o pot lua si pe Ema acolo, doar ca o sa aiba o persoana dedicata si platesc supraveghere doar pentru un copil. Am cunoscut trei fete din echipa si toate erau atente si calde cu copiii, mi-au lasat un sentiment foarte placut, de siguranta ca domnisoarele noastre sunt pe maini bune.

In plus, a doua oara cand am rezervat babysitting, in ziua cu pricina ni s-au dat planurile peste cap si din senin am avut nevoie de supraveghere la pranz in loc de seara. Am mers la receptie cu doar o ora inainte de momentul la care aveam nevoie si s-au dat peste cap sa ne faca rost de persoana dedicata si sa ne inlocuiasca serviciul solicitat seara cu asta de la pranz ca sa nu platim pentru amandoua daca n-aveam nevoie.
impresii-solaris-andrija-croatia-30

Plaja si piscinele

Hotelul are doua piscine – una pentru adulti si una pentru copii – ambele cu apa neincalzita. Daca la Le Meridien Lav mi-a placut foarte mult ca in piscina de adulti exista o zona cu apa foarte mica si puteai sta in apa pana la gat in timp ce copilasii se balaceau langa tine, la Solaris Andrija mi-a placut ca piscina pentru copii era la umbra unor copaci si te puteai balaci cu cei mici linistit si mai tarziu de 9-10. Un mic minus, apa din piscina pentru adulti nu era chiar cea mai curata.. Stiu ca era sezon de varf, hotelul plin si multa lume la piscina, dar asta nu e o scuza.

Am ajuns si pe plaja de doua ori, seara. La sapte-opt era inca suficient de cald cat sa ne balacim, plaja pustie si marea foarte linistita. Cred ca a fost prima data cand ambele domnisoare si-au luat inima in dinti si au intrat in mare cu noi (pana acum le era teama de valuri si se jucau pe nisip/cu pietricele). Ca in mai toate locurile din Croatia si-aici erau pietre in apa, insa Crocsii mei si-ai Anei si-au facut treaba si n-am avut nici o problema. Doar Bogdan s-a bucurat de masaj intens la talpi :))
impresii-solaris-andrija-croatia-17impresii-solaris-andrija-croatia-22impresii-solaris-andrija-croatia-20
impresii-solaris-andrija-croatia-23impresii-solaris-andrija-croatia-13

Cum sunt imprejurimile

De la Solaris Kids Hotel Andrija ajungeam in cinci minute, cu masina, in Sibenik si trebuie sa recunosc ca nu ne mai saturam de oraselul asta. Daca n-ati vazut filmuletul de-acolo, zic sa aruncati un ochi.

Tot in apropiere, la jumatate de ora de mers cu masina e si Parcul National KRKA despre care am povestit mai multe aici:

Un alt roadtrip pe care l-am facut cu plecare de la Andrija a fost catre Nin si Zadar. Stiu ca multi dintre voi isi doresc plaja cu nisip. Ei bine, gasiti o laguna faina cu nisip fin in Nin, iar cand va saturati de plaja si balaceala oraselul e plin de farmec.

Ce ne-a placut

• designul camerelor de familie
  • spatiile de joaca pentru copii
  • piscina umbrita pentru copii
  • clubul copiilor si serviciile de babysitting
  • proximitatea de Aquaparkul Solaris
  • programul de animatie pentru copii (face painting, spectacolele interactive de dupa cina, etc)
  • atitudinea personalului din tot hotelul (mai putin de la restaurant)
  • zona in care e amplasat hotelul, cu acces facil la multe locuri faine de vizitat cu familia
  • mancarea din restaurantul a la carte mediteranean

impresii-solaris-andrija-croatia-25

Ce nu ne-a placut

• mancarea si serviciile din restaurantul hotelului
  • apa nu tocmai curata din piscina adultilor
  • paturile de copii destul de inalte care iti pot pune probleme daca ai copii mici
  • excursia cu barca de pirati care desi era gandita pentru copii a fost cu mult sub asteptari si fetele s-au plictisit ingrozitor

13680057_594487870712587_3710236848274595071_o

In loc de concluzie

Cu toate minusurile expuse, noi ne-am simtit foarte bine acolo si ne-am intoarce oricand in extrasezon. E un hotel relaxat, fara nimic luxos, gandit pentru nevoile familiilor, care livreaza amuzament pentru copii si relaxare pentru parinti. Chiar vorbeam cu Bogdan ca daca am reveni in zona (si-o sa revenim sigur pentru Plitvice), tot la Andrija am sta doar ca nu am mai vrea sa revedem Croatia in iulie-august. Am incercat sa aflu acum cum sunt preturile in mai-iunie, insa nu le au afisate pentru sezonul 2017. Imi inchipui totusi ca sunt ceva mai mici decat cele platite de noi la mijloc de iulie. Oricum, de retinut hotelul daca aveti in plan sa ajungeti in zona Split – Zadar cu copilasi mici.

• Spatiu de joaca
  • Scaune de copii in restaurant
  • Izolare fonica
  • Gradina generoasa
  • Meniu copii
  • Personal prietenos cu cei mici
  • Piscina
  • Patut bebe

Aceste impresii sunt scrise ca urmare a vizitei noastre la Solaris Kids Hotel Andrija pe banii nostri, ca simpli parinti calatori, nu bloggeri. Toate review-urile din categoria Hoteluri child friendly respecta aceasta regula.