Am dat peste Pensiunea Valea Sipotului cautand un loc aproape de Bucuresti in care cei mici sa se poata plimba pe ponei. Mult sau, mai bine zis, cat vor ei, nu ca la Vila Bran unde e coada de copii in spatele tau, toti asteptand un minut calare. Ana are o mare pasiune pentru cai, nu-i e deloc teama de ei si am zis sa profitam de orice weekend liber pentru a-i da ocazia sa fie in preajma lor.

Ne-a incantat si faptul ca au spatii de joaca exterior si interior, iar pe site am vazut ca ar exista si o piscina acoperita. Am ridicat putin din spranceana vazand pretul – 140RON/camera dubla cu mic dejun inclus pentru patru stele child friendly. Cu mult sub ce eram noi obisnuiti, dar am zis hai! Oricum ar fi, un weekend nu murim.

Cum sunt camerele

Ajunsi acolo am fost fermecati in primul rand de imprejurimi. Cat vezi cu ochii pasuni, brazi si norisori pufosi. Nici camera noastra nu arata rau deloc – aerisita, cu minime decoruri care se armonizau bine. Am luat-o si pe mama mea cu noi, iar camera ei era dintr-alta poveste. Cum am deschis usa am dat cu privirea de un taburet plin de imitatii de cristale Swarovski. Nici nu mai stiu ce era pe langa el, asa socata vizual am fost :)) In orice caz structura camerei era la fel, cu spatiu suficient si baie curata, deci nimic foarte grav dincolo de estetic.

Mi-a placut si privelistea de la fereastra. Chiar daca eram in anexa, nu in cladirea principala, se vedeau imprejurimile care ne-au fermecat. Daca prindeti camera in cladirea principala, pe partea cu intrarea cred ca privelistea e si mai si.
valea sipotului impresii-4
valea sipotului impresii-5
valea sipotului impresii-6
Neplacut a fost doar faptul ca am avut de urcat si coborat si iarasi urcat mai multe scari, cu bagajele si fetele in brate pentru a ajunge in camera. Stiu ca nu-i o pensiune tocmai mare si existenta unui lift probabil ca nu se justifica, dar asa bine ar fi prins unul!
valea sipotului impresii-48
valea sipotului impresii-46
valea sipotului impresii-47

Cum e mancarea

Si buna, si mai putin buna. Ne-au placut ciorbele lor, salata cu somon, deserturile si pestele cand a fost bine facut. Pastrama de oaie a fost cam tare (da, da, ea e tare in mod normal, dar asta a fost mai tare decat ne-am fi asteptat), cartofii prajiti erau cruzi la mijloc, iar primul pastrav pe care si l-a luat Bogdan (in ideea ca au pastravarie proprie si trebuie sa fie bun) i-a fost adus crud. Le-a aratat, si-au cerut scuze si i-au facut altul. Insa a avut de asteptat si pana a ajuns si pastravul bine facut in farfuria lui noi terminasem demult desertul, iar fetele nu mai aveau rabdare.

Neasteptat a fost si bulzul. De gustos a fost gustos, poate putin cam sarat, dar gustos. Insa in loc de traditionala branza de burduf avea o branza care aducea mai mult a cascaval ca gust.
valea sipotului impresii-55
valea sipotului impresii-12
valea sipotului impresii-10
valea sipotului impresii-14valea sipotului impresii-13
valea sipotului impresii-44
valea sipotului impresii-16

Cum sunt spatiile de joaca exterioare

Curtea pensiunii este generoasa, ca sa nu zic imensa. Are doua zone cu leagane, grajdurile, o mini ferma (mult zis ferma, dar na, cateva animale si pasari), o zona cu tiroliene si trasee prin copaci si pastravaria. Separata de curtea asta e pasunea pe care pasc caii si poneii si unde au loc orele de echitatie pentru adulti, iar dincolo de sosea e pasunea pe unde plimba copiii pe ponei.

Spatiul de joaca de langa pensiune are tobogane si leagane de plastic, usor deteriorate, insa celalalt spatiu de joaca (cobori pe o poteca pentru a ajunge la el) e din lemn, fain construit.

Fetelor le-a placut mult sa se zbenguie pe-acolo, ne-am si plimbat pe poteci, am vazut pastravaria si cand nu stiau ce sa mai faca si-au inventat propria distractie – au facut din rampa de la intrare un super tobogan 🙂
valea sipotului impresii-7
valea sipotului impresii-2
valea sipotului impresii-1valea sipotului impresii-50
valea sipotului impresii-25valea sipotului impresii-41
valea sipotului impresii-15valea sipotului impresii-18

Cum e spatiul de joaca interior

In camera de joaca interioara am gasit o masa de biliard, multe plusuri, o casuta de plastic, table, sah si alte jocuri. Ana s-a amuzat cu niste popice si dupa s-a uitat curioasa la Bogdan cum loveste bilele colorate de biliard. A incercat sa ma ingroape in plusuri, ocazie cu care am descoperit ca-s prafuite tare, si a vrut sa invete table. Noi am fost cam pe fuga aici, dar cred ca e placut sa stai pe canapele, la o cafea, in timp ce strumfii isi vad de-ale lor. Si-i fain ca ai unde sa mergi cu copiii daca vremea iti incurca planurile de stat in aer liber.

valea sipotului impresii-53
valea sipotului impresii-54
valea sipotului impresii-52

Cum e piscina

Mi-as fi dorit sa va spun cum e si la piscina, chiar luasem costume de baie pentru toata lumea, insa era inchisa. E drept ca pe site scrie ca nu-i incalzita tot timpul anului. Noi de aici n-am inteles ca nu functioneaza, dar nici n-am intrebat cand am facut rezervarea daca se poate folosi piscina.

Din ce ne-au spus ii dau drumul prin mai si o tin deschisa toata vara. Intrarea e 20ron de persoana pentru cei cazati, iar copiii sub 6 ani au gratuitate.

Echitatia

Si-am ajuns la partea noastra preferata de la Valea Sipotului: calutii! Aici chiar nu avem ce sa le reprosam. Printul, armasarul pe care ne-am plimbat noi, adultii, era desprins dintr-o poveste – negru, lucios, cu hamuri rosii. Ana s-a plimbat in prima zi pe un ponei patat si a doua zi au avut grija sa i-l aduca pe acelasi, ceea ce mi s-a parut foarte dragut.

Mai mult, domnul care a plimbat-o in prima zi, la final, a dus-o calare pana la grajduri sa-i arate alt armasar superb (Sorin, parca), fratele Printului, ca sa stie Ana pe ce-o sa calareasca peste 10 ani daca se tine de echitatie.

Cat nu eram calare, puteam sa stam pe pajiste langa cai si ponei (ma rog, la ceva distanta ca mie mi-e cam teama de ei). Ana a mangaiat ponei, ei au gadilat-o cu botul pana cand unul a vrut s-o guste de-a dreptul. Domnisoara s-a speriat putin, dar a doua zi deja radea de incident si voia sa-i mangaie din nou.

Ca idee, 10 minute pe ponei costa 10 RON, iar 30 de minute pe cal 30 RON.
valea sipotului impresii-20
valea sipotului impresii-23
valea sipotului impresii-26
valea sipotului impresii-30valea sipotului impresii-51 valea sipotului impresii-33
valea sipotului impresii-37
valea sipotului impresii-24

Ce ne-a placut

• atitudinea calda si deschisa a personalului pregatit sa interactioneze si cu cei mici
  • caii si poneii, a fost o placere sa ne bucuram de ei in fiecare zi
  • existenta a mai multor spatii de joaca, atat afara, cat si inauntru
  • curtea generoasa, cu alei pietruite, brazi, iazul cu pesti, etc
  • raportul calitate-pret si la cazare, si la masa (e unul dintre cele mai accesibile locuri financiar in care am ajuns pana acum, la mancare e sub Vila Bran ca pret)
  • desi n-am prins-o deschisa (din mai incolo ii dau drumul), ne-a placut ideea ca vara avem aici la dispozitie si o piscina
  • varietatea de jocuri din camera de joaca interioara (biliard, popice, etc)

valea sipotului impresii-38

Ce nu ne-a placut

• sa mergem cu bagajele pe labirintul de culoare si sa urcam doua etaje cu ele-n carca 🙂 Da, stiu, e un moft, dar parca un lift ar fi prins bine. Daca bebe adoarme afara in carucior ramai blocat acolo, nu poti veni cu el in camera. Sau daca mergi cu o bunica de 90+ de ani stai cu inima cat un purice cand urca si coboara treptele, unele mai abrupte decat media.
  • cartofii prajiti cruzi de la mijloc, peste la gratar crud pe interior, bulzul cu cascaval in loc de branza de burduf, pastrama de oaie foarte tare si greu de mancat
  • lipsa de intretinere a spatiilor de joaca. Multe dintre leaganele de plastic erau sparte ici si colo, jucariile din interior erau super prafuite, descusute, etc.
  • in functie de noroc poti sa nimeresti in camere mai frumos decorate, sau mai kitschoase. Camera noastra a fost ok. A mamei, in schimb, avea un taburet cu imitatii de cristale Swarovski pe el si alte elemente nu neaparat pe gustul nostru.
  • in zona cu pastravaria mi s-a parut destul de periculos de mers cu copiii mici. Exista o platforma de lemn chiar deasupra apei cu mese si scaune si priveliste draguta delimitata cu o balustrada de lemn.  Prin balustrada aia fetele s-ar fi putut strecura lejer, chiar fara sa vrea, plonjand direct in apa.

valea sipotului impresii-3

In loc de concluzie

M-am gandit mult cum sa transmit cel mai eficient ce vreau sa spun despre Valea Sipotului. E drept ca lista cu ce nu ne-a placut poate parea maricica. Si e. Si nu m-as grabi sa zic: mergeti urgent la pensiunea asta ca nu stiti ce pierdeti! Insa, si e un mare insa, nici nu pot sa zic ca nu apreciez locul pentru ceea ce este – un loc de cazare cu multe facilitati pentru copii, cu niste caluti superbi, cu oameni saritori si cu un raport calitate pret foarte bun.

Daca iti asumi ca platesti mai putin decat in alte parti acceptand niste minusuri (care s-ar putea ca pe unii nici sa nu-i deranjeze, ceea ce e foarte ok) cel mai probabil o sa ai o experienta faina si-o sa vrei sa revii.

• Spatiu de joaca
  • Scaune de copii in restaurant
  • Izolare fonica
  • Gradina generoasa
  • Meniu copii
  • Personal prietenos cu cei mici
  • Piscina
  • Patut bebe

Aceste impresii sunt scrise ca urmare a vizitei noastre la Valea Sipotului pe banii nostri, ca simpli parinti calatori, nu bloggeri. Toate review-urile din categoria Hoteluri child friendly respecta aceasta regula.