Inconjurata de dealuri impadurite, la cinci kilometri de civilizatie si o ora de mers cu masina de Brasov, sta o cabana boutique care primeste cu bratele deschise familiile cu copii. Pastel Chalet se numeste si-am aflat de ea intamplator, de la o prietena fara copii. Mi s-a parut idilica din poze, am vazut ca are si ceva facilitati pentru cei mici asa ca am hotarat sa o testam. Concluziile mai jos 🙂

Cum sunt camerele

Noi am stat in camera florilor si mi s-a parut decorata cu mare atentie la fiecare detaliu, oferind o atmosfera rustico-romantica. Din pacate era foarte mica si noi, cu doi copii, am resimtit neajunsul asta din plin. In plus, noptierele pareau destul de fragile si-am stat cu gura pe Ana sa nu se bage sub ele 🙂 Ne-am bucurat ca era la parter si n-a trebuit sa urcam si sa coboram scari, dar ne-am speriat putin cand Ema a cazut din patul dublu cam inalt pentru gusturile noastre. Salteaua era foarte confortabila, am dormit bine, insa un extra 10-20 de centimetri la latime n-ar fi stricat.

Baie, pe de alta parte, era mai spatioasa decat multe altele intalnite pana acum. Singurele minusuri erau legate de dusul fara pic de delimitare (dupa ce-l foloseam 75% din podeaua baii era uda) si geamul putin cam jos pozitionat. Nu stiu daca era doar o impresie, dar mereu cand ieseam de la dus mi se parea ca cei de afara/din parcare pot vedea si mai jos de gat si era cam stresant 🙂
impresii pastel chalet-62impresii pastel chalet-38impresii pastel chalet-37
impresii pastel chalet-39impresii pastel chalet-41

Cum e mancarea

Fiind vorba de un weekend prelungit (cu lunea de Sf. Maria Mare libera), cei de la Pastel Chalet au gandit un pachet cu activitati speciale si pensiune completa. Pranzurile le-am mancat in deplasare (la o stana si la un gratar in poenita), iar cinele erau sub forma de bufet suedez. In mod normal au meniu a la carte. Am tras putin cu ochiul si-am regasit acolo preparate pe care ni le-au oferit si noua la cina.

De exemplu, icrele au fost delicioase, la fel si branza marinata intr-un sos picant. Anei i-au placut mult clatitele si toti am fost incantati de coastele lor de porc cu salata de varza murata (coaste pe care nu le-am vazut in meniul a la carte, din pacate). Am comandat, de curiozitate, o portie de paste arrabiata intre mese si mi s-au parut ok si-atat. Ca preturi, clatitele erau 12 RON portia de doua, pastele au fost 19RON, iar un pahar de vin 8RON.

Mi-a placut ca spatiul de joaca era chiar sub terasa si puteai sa mananci linistit cu ochii dupa cei mici. In plus, mai existau si niste jumatati de mese prinse de peretii exteriori ici si colo prin complex si puteai sa mananci intr-un cadru mai retras daca doreai asta.
impresii pastel chalet-48impresii pastel chalet-72impresii pastel chalet-66impresii pastel chalet-46impresii pastel chalet-47impresii pastel chalet-53impresii pastel chalet-68

Cum e spatiul de joaca exterior

Micut, dar bine intretinut si plasat in locul ideal pentru familii (chiar langa terasa restaurantului). Sa te dai in leagan admirand cat vezi cu ochii dealuri si paduri mi se pare de vis. Nu stiu cat apreciezi detaliul asta copil fiind, insa eu am savurat din plin peisajul. Ele, pe de alta parte, s-au bucurat foarte mult de prezenta a doi catelusi negri, jucausi care din cand in cand mai furau cate un pantof de copil sa-l rontaie, spre amuzamentul tuturor.

Un alt mare plus legat de curtea hotelului – era plina de randunici. Cand ieseam din corpul in care aveam camera vedeam un cuib si auzeam ciripitul puilor. A fost genial momentul in care Ana se uita la cuib si mama randunica a iesit din el si si-a luat zborul. Cateva ore mai tarziu, la apus, o multime de randunici dadeau ture ture deasupra capetelor noastre, ciripind de zor.
impresii pastel chalet-33impresii pastel chalet-42
impresii pastel chalet-43
impresii pastel chalet-63
impresii pastel chalet-65
impresii pastel chalet-70impresii pastel chalet-74

Cum e spatiul de joaca interior

Exista si o zona in care te poti relaxa in interior. Pentru copii mai mari si adulti erau board game-uri (Colonistii din Catan, de exemplu) si o masa de biliard, pentru cei mai mici erau cateva jucarii si o versiune simpatica de domino.

Noi am stat putin stresati cat s-au jucat fetele pe-acolo caci din decor faceau parte si niste vaze mari cocotate pe niste mese care puteau fi usor daramate. In plus, de la parter unde era zona asta niste scari mergeau la subsol. N-aveau parapet sau ceva care sa le delimiteze astfel ca Ema ar fi putut sa cada in golul format (vedeti poza de mai jos ca sa intelegeti despre ce vorbesc).
impresii pastel chalet-44impresii pastel chalet-50impresii pastel chalet-52impresii pastel chalet-49impresii pastel chalet-45

Imprejurimile

Un mare, mare plus al Pastel Chalet mi se pare pozitionarea. Daca mergi acolo pentru un weekend fara activitati organizate de gazde ai cu ce sa-ti umpli doua sau trei zile.

La nici jumatate de ora de mers cu masina sunt rezervatia Valea Zimbrilor (vedeti filmulet mai jos) si Cascada Urlatoarele. Mai mergi 15-20 de minute si ajungi la biserica fortificata din Prejmer. Pe langa ea e si biserica fortificata Harman si de-acolo mai faci foarte putin pana in Brasov.

Daca n-ai chef sa mergi cu masina, de la Pastel poti sa mergi catinel, catinel pe-un drum de tara. Cum iesi din hotel, daca mergi la dreapta ajungi in poenita in care am mancat gratarele (cu posibilitatea de a face o drumetie usoara la izvorul viselor implinite), iar in stanga drumul duce catre o zona cu paduri numai bune de plimbat.

In plus, pe drumul ala prost de cinci kilometri Ana a fost in extaz vazand ba oi, ba vaci cu vitei, ba magarusi. Striga din doua in doua minute la noi sa oprim masina ca sa-i poata vedea mai bine 🙂

impresii pastel chalet-76impresii pastel chalet-75impresii pastel chalet-59impresii pastel chalet-60
impresii pastel chalet-58impresii pastel chalet-61
impresii pastel chalet-17

Ce ne-a placut

• gazdele au fost foarte deschise, prietenoase, saritoare – am simtit incontinuu ca faceau tot posibilul ca lumea sa fie multumita
  • spatiul de joaca exterior, bine intretinut, pozitionat chiar langa terasa astfel incat parintii sa poata sa stea la povesti, la un pahar de ceva, fara sa-i scape din ochi pe copii
  • peisajul idilic (in special la apus, dar nu numai)
  • localizarea hotelului care-ti permite sa vizitezi foarte multe obiective turistice si, in acelasi timp, sa faci drumetii usoare prin natura
  • jocurile foarte variate din zona de joaca interioara
  • designul de interior cu cap si coada pe care-l regaseai peste tot si care-ti oferea impresia unui loc intim, cald, placut (englezescul “cosy” e ce am in minte)
  • activitatile pe care le-au gandit pentru weekendul prelungit (am prins Sf. Maria Mare acolo) – plimbare cu caruta, drumetii prin natura, gratar in poenita, pranz la stana, etc

impresii pastel chalet-35impresii pastel chalet-64

Ce nu ne-a placut

• camera cam mica pentru o familie cu doi copii (si faptul ca nu exista alta optiune – gen apartament sau doua camere interconectate)
  • dusul fara nici o forma de delimitare fata de restul baii care ducea la udarea unei parti semnificative din podea (inclusiv in zona cu wc-ul, doar la chiuveta nu ajungea)
  • geamul de la baie care permitea celor din curte/parcare sa dea ochi in ochi cu tine (eventual dezbracat de la dus) – cred, totusi, ca asta e o situatia izolata, numai daca stati in camera florilor (nr 1)
  • existenta anumitor decoruri fragile (vaza de portelan si altele asemenea) in zona de joaca interioara. Aratau foarte bine, insa copiii mici le-ar fi putut darama foarte usor si-am stat mereu cu teama.
  • scarile care plecau din zona de joaca interioara si duceau la subsol n-aveau nici un parapet, nimic si copiii mici putea aluneca in gol foarte usor
  • drumul plin de gropi, pietre si denivelari, lung de cinci kilometri din Vama Buzaului pana la hotel

impresii pastel chalet-77

In loc de concluzie

Pe drumul de intoarcere, blocati intr-o coloana care se deplasa cu viteza melcului ametit, Bogdan a pus intrebarea cheie: “Si, ne mai intoarcem?”. Pentru prima data dupa mult timp n-am putut sa dau un raspuns categoric – nici “da, clar!”, nici “in nici un caz”.

Eu cred ca omul sfinteste locul si in cazul hotelurilor/pensiunilor mici (Pastel Chalet are 15 camere) totul este dupa chipul si asemanarea proprietarilor. Ei dau tonul si la atitudinea fata de oaspeti, si la atentia fata de detalii, si la felul in care sunt rezolvate potentialele probleme. De Enisa si Bogdan (sper ca asa il cheama, nu stiu sigur, sigur) ne-a placut foarte mult. I-am observat de la distanta si am surprins niste faze care spun numai lucruri bune despre ei. Erau pe baricade, implicati 100% si simteai ca dau tot ce pot ca toata lumea sa se simta bine. Se purtau frumos cu angajatii, isi cereau scuze atunci cand ceva dura putin mai mult (toate camerele erau ocupate, deci functionau la capacitate maxima), erau mereu cu zambetul pe buze.

Felul in care au construit cabana asta boutique e iarasi de apreciat – cu mobilier de lemn pictat manual, cu inspiratie din frumusetea populara romaneasca. Mi-a placut si ca in activitatile organizate au apelat la localnici si am simtit ca incearca, cumva, sa traga si comunitatea locala in sus, sa le ofere oportunitati de dezvoltare.

Toate minusurile de care v-am povestit s-ar putea sa vina din faptul ca Pastel Chalet n-a fost gandit ca un loc dedicat familiilor. Proprietarii au stiut, totusi, ca prezenta copiilor e inevitabila si cu atitudinea lor faina de a multumi pe toata lumea au incercat sa o adreseze cum s-au priceput ei mai bine. Asa ca daca as vrea sa vizitez zona cu tot ce are ea de oferit, as sta din nou, fara doar si poate, la Pastel Chalet. Daca ar mai organiza weekenduri tematice cu activitati dintr-astea la care ai greu acces pe cont propriu (mancat la stana, plimbat cu caruta) as reveni cu siguranta. Daca as cauta un loc in care sa stau cu copiii doua zile si sa nu ies de-acolo as opta mai degraba pentru Vila Bran sau Ferma de sub Penteleu.

• Spatiu de joaca
  • Scaune de copii in restaurant
  • Izolare fonica
  • Gradina generoasa
  • Meniu copii
  • Personal prietenos cu cei mici
  • Piscina
  • Patut bebe

Aceste impresii sunt scrise ca urmare a vizitei noastre la Pastel Chalet pe banii nostri, ca simpli parinti calatori, nu bloggeri. Toate review-urile din categoria Hoteluri child friendly respecta aceasta regula.